Çarşamba , 13 Kasım 2019
Buradasınız: Anasayfa » Gezi » Sıcacık bir uğrak yeri: Safranbolu
Sıcacık bir uğrak yeri: Safranbolu

Batı Karadeniz turu: Volume 4

Batı Karadeniz Turu yazımız kaldığı yerden devam ediyor. Son durağımız Safranbolu. Karabük’ün şirin ilçesi, meşhur cumbalı Osmanlı evleri, otantik çarşısı, lezzetli lokumları, mis kokulu sabunlarıyla, Safran diyarındayız. Son 3-4 yıldır Sinop’a giderken veya dönerken Safranbolu’ya uğrarız. Konaklamasak da çarşısını gezer, alışveriş yapar, yemeğimizi yer, tepede çayımızı içer yolumuza devam ederiz. Bu yıl iki kez gittik Safranbolu’ya. İlkinde Ramazan Bayramı’nda arkadaşlarımızla. Konaklamadık, birkaç saatimizi geçirdik orada. Mevsim itibariyle çok keyifli bir zamandı. Çocuklar da keyifle gezip, koşup oynadılar.

safranbolu2

Ege ve Nehir Safranbolu sokaklarında el ele

safranbolu9

İkincisinde de Kurban Bayramı’nda Sinop dönüşü uğradık Safranbolu’ya. Arkadaşlarımız Sevda’lar da Bolu’daydı, sözleştik onlarla. Onlar da geldi. Bu kez hava soğuk ve yağışlıydı. Ona rağmen kızlarla gezdik. İncekaya Su Kemeri ve Tokatlı Kanyonu görülmeye değerdi. Hava yağışlı olduğu için 9 km uzunluğundaki kanyonda yürüyemedik ama yazın mutlaka tekrar gideceğiz. Tokatlı Kanyonu üzerindeki 80 metre yükseklikteki Cam Seyir Terası’nın üstüne çıkmak ise yürek istiyor. Bir camın üzerinde boşluğa bakmak hissi bayağı rahatsız ediyor. Biz bir cesaret çıktık Sevda’yla ama kızları çıkarmadık 🙂

safranbolu4

Bu kızlar çok şımarık :)

Gece Safranbolu’ya özgü pansiyon olarak hizmet veren evlerden birinde kaldık. Odalar eski tip, son derece şirin ve tertemizdi. Ertesi gün de kahvaltıdan sonra yağmurda biraz daha dolaşıp yola koyulduk. Safranbolu’dan geride kalanlar ise şöyle: